SUCCESVERHALEN

JE BENT ZO GOED ALS JE LAATSTE WEDSTRIJD

Voor bedrijven zijn referenties de enige graadmeter die echt telt. Positieve testimonials zijn leuk en nuttig, maar geven een beperkt beeld. Een potentiële klant wil meer weten. Verhalen en ervaringen zijn een effectieve manier om mensen te overtuigen. Het op de juiste manier verwoorden, dat kan een uitdaging zijn.

De aandacht pakken is een uitdaging

Een verhaal verhaal moet namelijk ijzersterk op papier staan. Lastige vakjargon, clichés, nietszeggende uitspraken: een klantcase wordt al snel te ingewikkeld. En dat is juist waarmee je de plank misslaat. De meeste mensen haken af bij een technisch verslag. Jouw lezer wil een boeiend verhaal lezen.

Een goede referentie is de gouden medaille
Waarom is mond-tot-mondreclame toch zo effectief binnen de marketing? Deels omdat we dol zijn op verhalen, maar vooral omdat we vertrouwen op ervaringen. Consumenten willen duidelijkheid. We vallen niet meer voor goedkope marketing-trucjes. Een positief succesverhaal of een klantcase is dus veel waard.

In een succesverhaal deelt een klant het volgende:

N

Positieve ervaringen

N

Afgenomen producten of diensten

N

Het positieve resultaat van jouw dienstverlening

N

Aanbevelingen en pluspunten

Meer klanten, meer succesverhalen

Kortom, met een succesverhaal of een klantcase draag je het succes van jouw bedrijf uit. Het is alsof je een sportcommentator verslag laat doen van jouw overwinning. Vol enthousiasme, optimisme en creativiteit.

Goed verslag doen van een wedstrijd is een kunst. Net als dat schrijven een ambacht is. Het team van Punchline helpt je graag met het maken van verhalen. We weten dat interviewen een vak apart is. En dat je soms geen tijd hebt om klanten te spreken. De copywriters van Punchline maken de verhalen voor jou. Sommige dingen doe je zelf, andere zaken besteed je uit. Zo hoort het!

Hoe werkt een content traject?

PLAN EEN KENNISMAKING

We zijn oprecht geïnteresseerd in jouw bedrijf. Daarom spreken we je graag eerst om je verhaal te horen. Telefonisch, of face-to-face. Op één ding kan je rekenen: we stellen flink wat vragen!

1

ONTVANG EEN VOORSTEL

Hebben we een goed gesprek gehad en is er een match? Mooi! Dan doen wij je een voorstel op het gebied van copywriting. Dit bevat ideeën voor content, een plan van aanpak en een prijs voor de geleverde diensten.

2

ONZE SAMENWERKING GAAT VAN START

Na jouw akkoord op ons voorstel, gaan wij aan de slag. Je krijgt ons werk tussentijds te zien, zodat je constant op de hoogte blijft. Bijsturing of tips geven? Dat mag altijd!

3

Veelgestelde vragen over succesverhalen en klantcases

Wat voor vragen kan je een klant stellen?

Bedenk je goed dat de lezer nog niets weet van de samenwerking of dienstverlening. Je kan een klant dus erg veel vragen stellen. Zo krijg je een uitgebreid verhaal. Vraag voor wat de klant bij jouw bedrijf terecht is gekomen, hoe en waarom. Vervolgens kan je na ingaan op het betreffende product of dienst. Bevalt het eindresultaat, hoe en waar gebruik je het voor. En vraag ook gerust of een klant jouw bedrijf zou aanbevelen. Aangezien de klant meewerkt aan het interview, is de kans groot dat dit wel het geval is!

In wat voor schrijfstijl kan je een succesverhaal publiceren?

Er zijn verschillende manieren. Je kan er een verslag van maken, alsof het een soort nieuwsbericht is. Hier en daar plaats je dan een quote van degene die je interviewt – “Het nieuwe product bevalt goed,” vertelt Floyd. Een klantcase wordt ook vaak in interviewstijl afgenomen; vraag en antwoord. Kijk ter inspiratie maar eens in de krant of naar dit voorbeeld.

Is het slim om naar feedback te vragen bij het schrijven van een klantcase?

Jazeker, daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Elke vorm van feedback is een les. Daar leer je als ondernemer van. Het is alleen niet nodig om de feedback in het geschreven stuk mee te nemen. In sommige gevallen kan het, als je het naar iets positiefs kan ombuigen. Meestal is het beter om feedback intern te delen en er meteen wat mee te doen. Voor het verhaal is het niet altijd relevant.

Over mij

Schrijven doe ik al zolang ik me kan herinneren. Het is letterlijk de vaardigheid waar ik het meest dankbaar voor ben. Goede copywriting is miljoenen waard. Binnen de marketing is het een element dat bedrijven maakt, of kraakt. Daarom is het mijn missie om jouw bedrijf te verkopen met woorden.

Ook goede teksten die omzet genereren?

Waarschijnlijk heb je nu nog steeds geen tijd en zin om te schrijven. Logisch want je hebt veel belangrijke zaken te doen. 
Laten we elkaar versterken, kies voor teksten die raken. Ik help je graag.