DOELGROEPEN

RECRUITERS EN UITZENDBUREAUS

Als recruiter of headhunter wil je vooral doen waar je goed in bent. Kandidaten spreken en beoordelen. Steeds weer vacatureteksten opstellen is een routineklus geworden. Het kost vooral tijd en je haalt er geen energie uit. Met als resultaat standaardteksten die niet overtuigen.

Clichés als ‘dynamische werkplek en ‘een leuk en gezellig team’: bijna elke Nederlandse vacature op het internet bevat deze termen. Met hulp van buitenaf kan je dit veranderen. Een vacaturetekst is namelijk meer dan een opsomming van voordelen. Het is een verhaal waarin je de toekomstige kandidaat meeneemt.

Wij helpen je aan teksten die overtuigen. Employer branding in de vorm van een vacaturetekst. Dat is waar kandidaten goed op gaan. En dat is juist waar veel behoefte aan is op de huidige krappe arbeidsmarkt. Wij zijn je vaste copy- en content partner op het gebied van vacatures.

VEELGEMAAKTE FOUTEN

De kans is vrij groot dat jij als ondernemer één van deze fouten maakt.

N

In je marketing praat je te veel over je bedrijf

N

De content op je website komt rechtstreeks uit Chat GPT

N

Je gebruikt moeilijke taal om intelligent over te komen

Eerlijk, je herkent je in één of meerdere van deze dingen. Toch? Je bent nu redenen aan het bedenken die je acties goedpraten. Dat is prima, maar er is een reden dat deze handelingen fout zijn: “Selling is essentially a transfer of feelings” – Zig Ziglar

Lezers, klanten, consumenten en jouw doelgroep moeten iets voelen. Alleen zo gaan zij tot actie over. Over je bedrijf praten, roept geen gevoelens op bij iemand. De technologie achter Chat GPT is geweldig, maar produceert tot nu toe vooral standaard taalgebruik. En de meeste mensen gaan ‘aan’ op een simpel en duidelijk verhaal.

Ben je nog niet overtuigd? Oké, laten we het volgende voorbeeld noemen. In 1962 gaf de Amerikaanse president John F Kennedy een van zijn wereldberoemde speeches. De kern van zijn boodschap: We gaan een man op de maan plaatsen.

Iedereen begreep het en was laaiend enthousiast. Maar wat als de president een andere speech had gegeven? Een waarin hij uitlegt dat Amerika alle grondstoffen gaat gebruiken voor het bouwen van een speciale raket. Welke wetenschappers er bij betrokken zijn en wat voor teams er binnen NASA zijn samengesteld.

Allemaal interessante informatie, maar totaal niet relevant. Zo is het met jouw doelgroep ook. Kies voor duidelijke taal waar mensen een goed gevoel bij krijgen.

Over mij

Schrijven doe ik al zolang ik me kan herinneren. Het is letterlijk de vaardigheid waar ik het meest dankbaar voor ben. Goede copywriting is miljoenen waard. Binnen de marketing is het een element dat bedrijven maakt, of kraakt. Daarom is het mijn missie om jouw bedrijf te verkopen met woorden.

Ook goede teksten die omzet genereren?

Waarschijnlijk heb je nu nog steeds geen tijd en zin om te schrijven. Logisch want je hebt veel belangrijke zaken te doen. 
Laten we elkaar versterken, kies voor teksten die raken. Ik help je graag.