PERSBERICHTEN

EEN GOED GETIMED PERSBERICHT KAN HET VERSCHIL MAKEN TUSSEN ANONIMITEIT EN EEUWIGE ROEM

Vrijwel elk commercieel bedrijf wil naamsbekendheid. Het is een van de belangrijkste redenen dat we grote bedragen in advertenties steken. Op het internet, in de krant of in een vakblad. De vraag is of dit de meest effectieve strategie is. Want wees eens eerlijk, waar gaat jouw aandacht naartoe als je zit te bladeren? Een advertentie, of een artikel?

Niet alles heeft nieuwswaarde

Juist, een inhoudelijk artikel trekt de aandacht. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw stuk ook echt gepubliceerd wordt? Elk bedrijf denkt namelijk dat hun product aandacht verdient, maar dat vinden redacties meestal niet. Er is namelijk een duidelijk verschil tussen nieuws en reclame. Hoe zorg je dan dat jouw merk toch in de pers komt?

Je doelgroep echt bereiken
Door relevantie, timing en strategie te bepalen. Jouw productlancering hoeft de voorpagina van de Volkskrant niet te halen. We moeten er eerder voor zorgen dat de juiste informatie bij jouw doelgroep terechtkomt. Digitaal of in print. Op een relevante website of in een vakblad. Het resultaat? Meer naamsbekendheid, een groter bereik, autoriteit en meer leads. Goedkoper dan advertenties en ook nog effectiever.

De voordelen van een artikel in de media

N

Meer naamsbekendheid

N

Credibiliteit en vertrouwen

N

Een groter zakelijk bereik

N

Betere SEO met backlinks

Hoe gaan we van start?

PLAN EEN KENNISMAKING

We zijn oprecht geïnteresseerd in jouw bedrijf. Daarom spreken we je graag eerst om je verhaal te horen. Telefonisch, of face-to-face. Op één ding kan je rekenen: we stellen flink wat vragen!

1

ONTVANG EEN VOORSTEL

Hebben we een goed gesprek gehad en is er een match? Mooi! Dan doen wij je een voorstel op het gebied van copywriting. Dit bevat ideeën voor content, een plan van aanpak en een prijs voor de geleverde diensten.

2

ONZE SAMENWERKING GAAT VAN START

Na jouw akkoord op ons voorstel, gaan wij aan de slag. Je krijgt ons werk tussentijds te zien, zodat je constant op de hoogte blijft. Bijsturing of tips geven? Dat mag altijd!

3

WAT KAN JE VERWACHTEN VAN EEN SAMENWERKING MET PUNCHLINE?

N

Volledige verdieping in en betrokkenheid bij jouw bedrijf

N

Copywriting aan de de hand van de PASTOR formule

N

Een journalistieke aanpak: vragen stellen, onderzoek doen en opleveren

Veelgestelde vragen over persberichten

Waaruit bestaat een goed persbericht?

Een goed persbericht lijkt op een nieuwsbericht. Het moet een pakkende kop hebben en meteen de aandacht van een journalist of een redactie pakken. En de bekende wie, wat, waar, waarom, wanneer en hoe uit de journalistiek bevatten. Daarnaast moet een bericht nieuwswaarde hebben. Dit betekent dat er relevantie voor de lezer moet zijn. Voor een redactie heeft een nieuw product niet altijd nieuwswaarde. Een bedrijf dat een bijzondere ondernemersprijs wint wel.

Wat is het beste moment om een persbericht te versturen?

Dit hangt af van het doel en de bestemming van een persbericht. Wil je met je bericht in de lokale klant terecht komen, dan is twee weken van tevoren genoeg. Mikken we op een vakblad, dat elk kwartaal uitkomt, dan is het verstandiger om maanden van tevoren te plannen. Ben je van plan een product te lanceren, dan wil je zo veel mogelijk media meepakken. In dat geval is er een strakke planning nodig, waarbij we in meerdere fases versturen. Daarnaast is donderdag de beste dag om een persbericht te versturen.

Hoeveel woorden heeft een persbericht?

Net als een nieuwsartikel moet een persbericht niet te lang zijn. Het moet kort en beknopt genoeg zijn om de aandacht van de ontvangende partij te pakken. Een persbericht heeft tussen de 300 en 500 woorden, inclusief kop en tussenkopjes.

Over mij

Schrijven doe ik al zolang ik me kan herinneren. Het is letterlijk de vaardigheid waar ik het meest dankbaar voor ben. Goede copywriting is miljoenen waard. Binnen de marketing is het een element dat bedrijven maakt, of kraakt. Daarom is het mijn missie om jouw bedrijf te verkopen met woorden.

Ook goede teksten die omzet genereren?

Waarschijnlijk heb je nu nog steeds geen tijd en zin om te schrijven. Logisch want je hebt veel belangrijke zaken te doen. 
Laten we elkaar versterken, kies voor teksten die raken. Ik help je graag.