DOELGROEPEN

SPORTSCHOLEN EN PERSONAL TRAINERS

Als sportondernemer sta je voor een uitdaging. Je weet ontzettend veel van fitness en krachttraining, maar teksten schrijven is niet jouw ding. Toch moet jouw bedrijf digitale bekendheid krijgen. Sportscholen zijn er namelijk in overvloed en de concurrentie is enorm.

Goede content is essentieel voor een sportondernemer. Klanten zoeken meer dan een sportschool of een personal trainer. Ze willen een oplossing voor een probleem – niet fit zijn. Jouw merk verkoopt een transformatie. En dat is precies waar we op gaan inzetten.

Marketing draait om gevoel. Consumenten willen zich begrepen voelen en jouw doelgroep al helemaal. Sport is geweldig, maar voor sommige mensen is de sportschool comfortabel. De juiste woorden gebruiken is dus belangrijk. Gelukkig spreekt Punchline de taal van de sportwereld.

Punchline en sport

Punchline Media richt zich voornamelijk op sportondernemingen. Deels omdat we zelf gek zijn op dumbells en de boksring, maar vooral omdat we heilig geloven in fysieke kracht. Daarnaast is goede copywriting essentieel voor een sportondernemer. En dat is waar wij aan bijdragen.

VEELGEMAAKTE FOUTEN

De kans is vrij groot dat jij als ondernemer één van deze fouten maakt.

N

In je marketing praat je te veel over je bedrijf

N

De content op je website komt rechtstreeks uit Chat GPT

N

Je gebruikt moeilijke taal om intelligent over te komen

Eerlijk, je herkent je in één of meerdere van deze dingen. Toch? Je bent nu redenen aan het bedenken die je acties goedpraten. Dat is prima, maar er is een reden dat deze handelingen fout zijn: “Selling is essentially a transfer of feelings” – Zig Ziglar

Lezers, klanten, consumenten en jouw doelgroep moeten iets voelen. Alleen zo gaan zij tot actie over. Over je bedrijf praten, roept geen gevoelens op bij iemand. De technologie achter Chat GPT is geweldig, maar produceert tot nu toe vooral standaard taalgebruik. En de meeste mensen gaan ‘aan’ op een simpel en duidelijk verhaal.

Ben je nog niet overtuigd? Oké, laten we het volgende voorbeeld noemen. In 1962 gaf de Amerikaanse president John F Kennedy een van zijn wereldberoemde speeches. De kern van zijn boodschap: We gaan een man op de maan plaatsen.

Iedereen begreep het en was laaiend enthousiast. Maar wat als de president een andere speech had gegeven? Een waarin hij uitlegt dat Amerika alle grondstoffen gaat gebruiken voor het bouwen van een speciale raket. Welke wetenschappers er bij betrokken zijn en wat voor teams er binnen NASA zijn samengesteld.

Allemaal interessante informatie, maar totaal niet relevant. Zo is het met jouw doelgroep ook. Kies voor duidelijke taal waar mensen een goed gevoel bij krijgen.

Over mij

Schrijven doe ik al zolang ik me kan herinneren. Het is letterlijk de vaardigheid waar ik het meest dankbaar voor ben. Goede copywriting is miljoenen waard. Binnen de marketing is het een element dat bedrijven maakt, of kraakt. Daarom is het mijn missie om jouw bedrijf te verkopen met woorden.

Ook goede teksten die omzet genereren?

Waarschijnlijk heb je nu nog steeds geen tijd en zin om te schrijven. Logisch want je hebt veel belangrijke zaken te doen. 
Laten we elkaar versterken, kies voor teksten die raken. Ik help je graag.