COPYWRITING

ALLES VALT OF STAAT MET DE JUISTE WOORDEN

Binnen de marketing is er één element dat vrijwel alle ondernemers over het hoofd zien. Zonder dit cruciale onderdeel is de kans groot dat je bakken met omzet misloopt. We hebben het niet over websites, logo’s, reclames of PR. Er is een belangrijk ingrediënt dat bepalend is voor het succes van jouw merk: copywriting.

Een website alleen is niet genoeg

Voor veel bedrijven ligt de focus online op webdesign, huisstijlen, kleuren en advertenties. Allemaal stuk voor stuk belangrijk. Maar geheel nutteloos zonder de juiste copywriting. Want wat heb je aan een prachtige website, als consumenten je boodschap niet volgen?

De nummer 1 prioriteit binnen de marketingDe term ‘copywriting’ refereert aan meer dan het schrijven van een tekst. Copywriting is een schrijfproces waarin maar één doel centraal staat: klanten verleiden met woorden. Er is letterlijk geen enkele marketingtool die krachtiger is dan copywriting. Alles valt of staat met dit ijzersterke element.

Met de juiste tone of voice win je de wedstrijdIn het digitale tijdperk zijn het woorden die consumenten overhalen. Het is een psychologisch proces van emotie, verleiding en overtuiging. Copywriting is miljoenen waard:

 

Voor veel bedrijven ligt de focus online op webdesign, huisstijlen, kleuren en advertenties. Allemaal stuk voor stuk belangrijk. Maar geheel nutteloos zonder de juiste copywriting. Want wat heb je aan een prachtige website, als consumenten je boodschap niet volgen?

De nummer 1 prioriteit binnen de marketing
De term ‘copywriting’ refereert aan meer dan het schrijven van een tekst. Copywriting is een schrijfproces waarin maar één doel centraal staat: klanten verleiden met woorden. Er is letterlijk geen enkele marketingtool die krachtiger is dan copywriting. Alles valt of staat met dit ijzersterke element.

Met de juiste tone of voice win je de wedstrijdIn het digitale tijdperk zijn het woorden die consumenten overhalen. Het is een psychologisch proces van emotie, verleiding en overtuiging. Copywriting is miljoenen waard:

 

N

Het is copywriting dat bijdraagt aan online sales

N

Het zijn woorden die een merkidentiteit versterken

N

Het is communicatie dat digitale klantrelaties onderhoudt

N

Het zijn oneliners en slogansdie concurrentievoordeel geven

N

Het is copywriting dat bedrijven digitaal succesvol maakt

Copywriting verkoopt
Voor het team van Punchline is copywriting de core business. Ons werk vindt plaats op een plek waar commercie en journalistiek samenkomen. We leren jouw doelgroep kennen en verkopen jouw product met woorden. Dat is in essentie wat copywriting is. Een tekstschrijver informeert, een copywriter beïnvloedt.We helpen jouw onderneming aan meer sales.

 

Hoe werkt een copywriting traject?

PLAN EEN KENNISMAKING

We zijn oprecht geïnteresseerd in jouw bedrijf. Daarom spreken we je graag eerst om je verhaal te horen. Telefonisch, of face-to-face. Op één ding kan je rekenen: we stellen flink wat vragen!

1

ONTVANG EEN VOORSTEL

Hebben we een goed gesprek gehad en is er een match? Mooi! Dan doen wij je een voorstel op het gebied van copywriting. Dit bevat ideeën voor content, een plan van aanpak en een prijs voor de geleverde diensten.

2

ONZE SAMENWERKING GAAT VAN START

Na jouw akkoord op ons voorstel, gaan wij aan de slag. Je krijgt ons werk tussentijds te zien, zodat je constant op de hoogte blijft. Bijsturing of tips geven? Dat mag altijd!

3

Wat kan je verwachten van een samenwerking met Punchline?

 

N

Volledige verdieping in en betrokkenheid bij jouw bedrijf

N

Copywriting aan de de hand van de PASTOR formule

N

Een journalistieke aanpak: vragen stellen, onderzoek doen en opleveren

VEELGESTELDE VRAGEN OVER COPYWRITING

Wat valt er allemaal onder copywriting?

Er is een gouden vuistregel als het gaat om geschreven content. Een tekstschrijver informeert, terwijl een copywriter beïnvloed. Copywriting bevat elke vorm van tekst met een direct commercieel doel. Een goede website is gevuld met overtuigende woorden. Elke zin op een webpagina hoort een bezoeker te overtuigen van een merk of product. Copywriting is niets anders dan een product of dienst verkopen met woorden.

Wat is goede copywriting?

Een copywriter schrijft letterlijk zoals hij of zij praat. In de kroeg, tegen een vriend of tijdens het geven van een presentatie. Moeilijke woorden en lange zinnen gebruiken is niet nodig. Daar hebben mensen namelijk niets aan. Daarnaast wil een consument niet lezen hoe fantastisch jouw bedrijf is, maar welk probleem je kunt oplossen. Copywriting is niets anders dan verleiden, overtuigen en verkopen. Aan standaard teksten heb je dus niets.

Waarom zou ik een copywriter inhuren?

Geloof het of niet, maar een copywriter kan beter over jouw bedrijf schrijven dan jijzelf. Dit heeft niets te maken met kennis, maar met objectiviteit. Als ondernemer wil je waarschijnlijk ontzettend veel vertellen. Logisch, want je hebt veel te melden over jouw merk! Maar lang niet alles is relevant voor jouw doelgroep. Een consument wil vooral horen welke oplossing jij biedt voor een bestaand probleem. En dat is waar een copywriter mee helpt. Een goede copywriter verdiept zich namelijk in jouw doelgroep en schrijft specifiek voor de klant.

Over mij

Schrijven doe ik al zolang ik me kan herinneren. Het is letterlijk de vaardigheid waar ik het meest dankbaar voor ben. Goede copywriting is miljoenen waard. Binnen de marketing is het een element dat bedrijven maakt, of kraakt. Daarom is het mijn missie om jouw bedrijf te verkopen met woorden.

Ook goede teksten die omzet genereren?

Waarschijnlijk heb je nu nog steeds geen tijd en zin om te schrijven. Logisch want je hebt veel belangrijke zaken te doen. 
Laten we elkaar versterken, kies voor teksten die raken. Ik help je graag.