Bedrijfsjournalist & Copywriter 

Copywriting

De belangrijkste tool op het digitale speelveld 

Binnen de marketing is er één element dat vrijwel alle ondernemers over het hoofd zien. Zonder dit onderdeel is de kans groot dat je bakken met omzet misloopt. We hebben het niet over websites, logo’s, reclames of PR. Er is een belangrijk ingrediënt dat bepalend is voor het succes van jouw merk: copywriting. 

Een copywriter doet meer dan tekstschrijven. Het is een schrijfvorm waarin overtuiging, verleiding en verkoop leiden tot nieuwe klanten. Copywriting spreekt de taal van jouw doelgroep. En in het digitale tijdperk zijn het woorden die consumenten overhalen. 

Goede copywriting levert jouw bedrijf drie dingen op. Een grotere doelgroep, een ijzersterk merk en meer omzet. Consumenten kopen geen producten, maar een oplossing voor een probleem. Bedrijven die hier goed op inspelen, zien hun omzet stijgen.

Hoe werkt een copywriting traject?

 

PLAN EEN KENNISMAKING

We zijn oprecht geïnteresseerd in jouw bedrijf. Daarom spreken we je graag eerst om je verhaal te horen. Telefonisch, of face-to-face. Op één ding kan je rekenen: we stellen flink wat vragen!

1

ONTVANG EEN VOORSTEL

Hebben we een goed gesprek gehad en is er een match? Mooi! Dan doen wij je een voorstel op het gebied van copywriting. Dit bevat ideeën voor content, een plan van aanpak en een prijs voor de geleverde diensten.

2

ONZE SAMENWERKING GAAT VAN START

Na jouw akkoord op ons voorstel, gaan wij aan de slag. Je krijgt ons werk tussentijds te zien, zodat je constant op de hoogte blijft. Bijsturing of tips geven? Dat mag altijd!

3

VEELGESTELDE VRAGEN OVER COPYWRITING

Wat valt er allemaal onder copywriting?
Er is een gouden vuistregel als het gaat om geschreven content. Een tekstschrijver informeert, terwijl een copywriter beïnvloed. Copywriting bevat elke vorm van tekst met een direct commercieel doel. Een goede website is gevuld met overtuigende woorden. Elke zin op een webpagina hoort een bezoeker te overtuigen van een merk of product. Copywriting is niets anders dan een product of dienst verkopen met woorden.
Wat is goede copywriting?
Een copywriter schrijft letterlijk zoals hij of zij praat. In de kroeg, tegen een vriend of tijdens het geven van een presentatie. Moeilijke woorden en lange zinnen gebruiken is niet nodig. Daar hebben mensen namelijk niets aan. Daarnaast wil een consument niet lezen hoe fantastisch jouw bedrijf is, maar welk probleem je kunt oplossen. Copywriting is niets anders dan verleiden, overtuigen en verkopen. Aan standaard teksten heb je dus niets.
Waarom zou ik een copywriter inhuren?
Geloof het of niet, maar een copywriter kan beter over jouw bedrijf schrijven dan jijzelf. Dit heeft niets te maken met kennis, maar met objectiviteit. Als ondernemer wil je waarschijnlijk ontzettend veel vertellen. Logisch, want je hebt veel te melden over jouw merk! Maar lang niet alles is relevant voor jouw doelgroep. Een consument wil vooral horen welke oplossing jij biedt voor een bestaand probleem. En dat is waar een copywriter mee helpt. Een goede copywriter verdiept zich namelijk in jouw doelgroep en schrijft specifiek voor de klant.

Wat zeggen anderen?

“Aernout is iemand die direct tot de kern komt. Zijn doorgronde vragen laten zien dat hij oprechte interesse heeft. En dat proef je terug in zijn woorden. Hij laat jouw bedrijf eruit springen. Dat maakt dat Aernout dé persoon is die je zoekt als je ook maar iets wil doen met woorden.”

Jos Loock

Oprichter, Proces Bouwers

“Als je Aernout belt dan weet je dat het goed komt. Zijn doordachte stijl van ondervragen gecombineerd met zijn scherpzinnige schrijfstijl maakt hem een veelgevraagd copywriter. Voor ons schrijft hij webteksten, artikelen en klantcases. Ik raad Aernout aan bij iedereen, behalve mijn concurrenten.”

Maarten van Heugten

Mede-eigenaar , Interly

Ik heb het afgelopen jaar met veel plezier  samengewerkt met Aernout voor mijn bedrijf Shopaloca. Aernout weet met zijn creatieve geest razendsnel effectieve teksten te schrijven. Communicatief is hij onwijs sterk en hij denkt altijd in oplossingen. Aernout heeft verstand van communicatie en blinkt uit in zijn hands-on mentaliteit om het project tot een mooi resultaat te volbrengen. Een zeer gewaardeerde samenwerking.”

Rosa Starmans

Oprichter, Shopaloca

“Alle artikelen, website-teksten en overige content laten we schrijven door Aernout. Hij kan zich goed verplaatsen in de gedachte en visie van een bedrijf en hier de schrijfstijl op toepassen. Aernout weet ons verhaal en de spreektaal van Your Own Leader precies goed te communiceren. We gaan voor een langdurige samenwerking.”

Freek Diets

Eigenaar, Your Own Leader

“De samenwerking met Aernout ervaar ik als bijzonder prettig. Hij is innovatief en werkt enorm snel. Dit is fijn, want dat kan ik snel schakelen als dat nodig is. De bijdrage is enorm van waarde geweest bij het ontwikkelen van mijn werkboek met de juiste teksten die erbij passen. Dat is tenslotte de basis van het boek. Waarvoor mijn dank Aernout!”

Peter de Gruijl

Eigenaar, The Driven Club

“Samenwerken met Aernout is altijd plezierig. Hij levert razendsnel resultaat en is altijd bereidwillig om op strategisch niveau na te denken. Daarin gaat hij een stuk verder dan menig ander contentschrijver. Zijn teksten zijn bovendien vakkundig, passend bij het jargon van de klant casus en toegankelijk genoeg voor de lezer. Het is een bijzondere vaardigheid die de kracht vanuit journalistiek en SEO content combineert.”

Sebastiaan Smeenk

Eigenaar, Dusver

Over mij

Schrijven doe ik al zolang ik me kan herinneren. Het is letterlijk de vaardigheid waar ik het meest dankbaar voor ben. Goede copywriting is miljoenen waard. Binnen de marketing is het een element dat bedrijven maakt, of kraakt. Daarom is het mijn missie om jouw bedrijf te verkopen met woorden.

Ook goede teksten die omzet genereren?

Waarschijnlijk heb je nu nog steeds geen tijd en zin om te schrijven. Logisch want je hebt veel belangrijke zaken te doen. 
Laten we elkaar versterken, kies voor teksten die raken. Ik help je graag.