BLOGS & ARTIKELEN

EEN WEBSITE ZONDER BLOGS IS ALS EEN BIBLIOTHEEK ZONDER BOEKEN

Een bedrijfswebsite zonder blog telt in het digitale domein eigenlijk niet mee. Dit klinkt misschien bot, maar het is wel de waarheid. Heeft jouw website geen inhoudelijke artikelen? Dan laat je flink wat kansen liggen.

Regelmatig schrijven kost tijd

Toch zijn er veel ondernemers die niets op hun website publiceren. Los van het feit dat dit een slechte keuze is, begrijpen we ergens wel waarom. Een artikel schrijven kost namelijk energie en tijd. En laten we eerlijk zijn, beide heb je keihard nodig voor het runnen van je bedrijf. Daarnaast is schrijven ook een vak apart. Waarom zou je daar als ondernemer mentale calorieën aan moeten verbranden?

Blogs zijn essentieel
Terechte vraag! Je bent de baas van je eigen bedrijf en niet van een krantenredactie. Als ondernemer hoef je niet te schrijven. Maar toch heb je een website met blogs en artikelen nodig. En wel om de volgende redenen:

N

Zoekmachines zijn dol op verse content

N

Websitebezoekers zijn altijd op zoek naar informatie

N

77% van de internetgebruikers leest blogs

N

Een inhoudelijk artikel draagt bij aan je autoriteit

N

Blogs zijn de perfecte manier om een product of dienst te promoten

Autoriteit en vertrouwen
Stel je eens voor. Jouw website wordt maandelijks gevuld met nieuwe content. Zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Niet alleen draagt het op de lange termijn bij aan je vindbaarheid in Google, het versterkt het imago van je merk. Als bedrijf doe je namelijk je best om mensen te informeren. Zonder addertje onder het gras. En geloof het of niet, blogs en artikelen worden daadwerkelijk gelezen.

Een vast team van schrijvers
Hoe fijn zou het zijn als je jouw eigen redactieteam op standby hebt staan? Een club schrijvers die jouw website vullen met waardevolle content. Met inhoudelijke stukken, mooie verhalen van klanten en belangrijke updates uit de industrie. Het team van Punchline Media staat voor je klaar.

Blogs en artikelen leveren je het volgende op:

N

Betere vindbaarheid in Google op de lange termijn

N

Het zorgt voor autoriteit op een specifiek onderwerp

N

Toename aan bezoekers op je website

N

Meer diepgang en inhoud op je website

Hoe werkt een content traject?

PLAN EEN KENNISMAKING

We zijn oprecht geïnteresseerd in jouw bedrijf. Daarom spreken we je graag eerst om je verhaal te horen. Telefonisch, of face-to-face. Op één ding kan je rekenen: we stellen flink wat vragen!

1

ONTVANG EEN VOORSTEL

Hebben we een goed gesprek gehad en is er een match? Mooi! Dan doen wij je een voorstel op het gebied van copywriting. Dit bevat ideeën voor content, een plan van aanpak en een prijs voor de geleverde diensten.

2

ONZE SAMENWERKING GAAT VAN START

Na jouw akkoord op ons voorstel, gaan wij aan de slag. Je krijgt ons werk tussentijds te zien, zodat je constant op de hoogte blijft. Bijsturing of tips geven? Dat mag altijd!

3

VEELGESTELDE VRAGEN OVER BLOGS & ARTIKELEN

Waarom moet je bloggen als bedrijf?

Niets moet, maar het is wel verstandig. Regelmatig publiceren levert altijd meer bereik op. Door blogs en artikelen te schrijven, vergroot je de naamsbekendheid van je bedrijf. Het geeft je de kans om jezelf als deskundig neer te zetten en klanten te informeren. Daarnaast draagt het bij aan je autoriteit in Google. Zoekmachines hechten namelijk veel waarde aan websites die iets bijdragen.

Is een blog nog steeds populair?

Absoluut, blogs en artikelen worden meer gelezen dan ooit. Consumenten zoeken letterlijk naar alles op het internet. We vragen alles aan Google en leren steeds meer van ons scherm. Websites die relevante informatie delen, worden sneller gevonden. Niet alleen door trucjes met zoekwoorden, maar vooral door waardevolle content te delen met de wereld.

Kan je een blog schrijven met Chat GPT?

Jazeker, met de technologie van Chat GPT kan je ontzettend veel. Het is voor elke ondernemer dan ook echt aan te raden om het eens uit te proberen. Wel is de vraag of de kant-en-klare artikelen ook lekker leesbaar zijn voor consumenten. In de teksten van Chat GPT bevat namelijk veel lange zinnen, ingewikkelde taal en een bepaalde mate van herhaling. Een blog schrijven met Chat GPT is dus zeker mogelijk, maar het is wel nodig om een stuk in grote lijnen te herschrijven.

Over mij

Schrijven doe ik al zolang ik me kan herinneren. Het is letterlijk de vaardigheid waar ik het meest dankbaar voor ben. Goede copywriting is miljoenen waard. Binnen de marketing is het een element dat bedrijven maakt, of kraakt. Daarom is het mijn missie om jouw bedrijf te verkopen met woorden.

Ook goede teksten die omzet genereren?

Waarschijnlijk heb je nu nog steeds geen tijd en zin om te schrijven. Logisch want je hebt veel belangrijke zaken te doen. 
Laten we elkaar versterken, kies voor teksten die raken. Ik help je graag.